W czym skuteczny copywriting przypomina wymarzonego faceta

Jakie cechy powinien mieć idealny facet? Wcale nie inne od tych, które posiada dobry tekst reklamowy. A ten tekst powinni przeczytać tak samo kobiety jak i mężczyźni. Początkujący copywriterzy (tacy jak ja) oraz właściciele małych firm. Ale tak naprawdę mam nadzieję, że przeczytają wszyscy. W optymistycznym noworocznym nastroju rozpoczynam swoje zestawienie. Start!

My, kobiety pragniemy mieć faceta, który…

 

1. Dobrze wygląda

To nie muszą być markowe ciuchy. Ma wyglądać schludnie i czysto. Delikatnie poperfumowany. Żadnych powyciąganych rękawów czy skarpet na dotarcie. Podkreśl swoje mocne strony. A przede wszystkim wyprostuj się!

COPYWRITING: Tekst ma być wizualnie „do zjedzenia.” Nie ma mowy o błędach gramatycznych, ortograficznych czy interpunkcyjnych. Te od razu odwracają uwagę nawet od doskonałej treści. Tekst idzie na randkę z klientem tak samo jak kawaler z młodą damą. Nie pozwól, byś został odrzucony na samym starcie. Wytłuść najważniejsze punkty. Zadbaj o podstawy. Inaczej ta randka nie potrwa dłużej niż wypicie kawy. Duszkiem!

 

2. Jest inteligentny

Bo to co nas podnieca to się nazywa… mózg. Mężczyzna ma być autorytetem dla swojej kobiety. Dobrze dobiera słowa, wie kiedy zapytać, a kiedy przemilczeć. Umiejętnie poprowadzona rozmowa to bezkonkurencyjny afrodyzjak!

COPYWRITING: Nie jesteśmy ekspertami w każdym temacie. Należy być otwartym na nową wiedzę. Zbierać doświadczenia. Mądrze i rozsądnie wykorzystywać je w swoich tekstach.

 

 

3. Rozumie potrzeby wybranki

Jakim sposobem? Podobno zrozumieć kobietę to nie prosta rzecz. Ale wystarczy tylko dobrze… słuchać! Nawet jeśli zwiedziłeś pół świata, skończyłeś trzy kierunki studiów lub jesteś imprezowym zwierzem, uszanuj drugą osobę. Daj jej się wygadać. Doceni to. A Ty zbierzesz ważne informacje o niej, które wykorzystasz przy następnym spotkaniu. Zabłyśniesz!

COPYWRITING: Zanim wystukam pierwsze słowo, robię research. Poznaję cele marki, produkty i grupy, do których mam dotrzeć. Staram się wejść w skórę potencjalnych klientów. Dowiedzieć się, czego pragną i kim chcą być. Tym sposobem wzbudzę ich zainteresowanie i zbuduję trwałą relację.

 

4. Jest słowny

Zdarzyło Ci się, żeby ktoś Ci coś obiecał i nie spełnił obietnicy? Założę się, że tak. Jak się wtedy czułeś? Rozczarowany? Wściekły? Mnie też to się przydarzyło. I wtedy myślałam sobie – mógł nic nie mówić. Kiedy nadzieje są duże, rozczarowanie jest proporcjonalnie wielkie.

COPYWRITING: Nie obiecuj na wyrost. Nie zachwalaj, jeśli wiesz, że to kłamstwo. Prawda i tak wyjdzie na jaw. A wtedy nie odzyskasz zaufania klienta. Znajdź inną pozytywną, ale prawdziwą cechę produktu, którą zdobędziesz serca klientów.

 

5. Ma poczucie humoru

Nie jest sztywniakiem. Dzięki niemu kobieta czuje się swobodnie. Śmieje się. Będzie pozytywnie wspominać to spotkanie. Tu nie chodzi o sypanie kawałami jak z rękawa. Dobre poczucie humoru to umiejętność wtrącenia zabawnej i błyskotliwej uwagi spontanicznie podczas rozmowy. Naturalnie. Nie przygotujesz się wcześniej w domu. Po prostu musisz „to” mieć.

COPYWRITING: Delikatny żart czy zabawna puenta zbliża markę do klienta. Będzie miło się kojarzyć. Zmniejszy dystans.

 

6. Umie flirtować

Oczywiście nie demonstruje swoich możliwości zabawiając inne panie. Skupia się na wybrance. Patrzy prosto w oczy, uśmiecha się. Komplementuje w sposób nienachalny i niebanalny. Czeka na ruch kobiety. Nie spieszy się. Obserwuje swoją partnerkę. Dzięki niemu ona czuje się jak księżniczka. Oczywiście tu też trzeba zachować rozsądek. Facet też musi znać swoją wartość. Jeśli przesadzi, wyjdzie na zdesperowanego. Dwa kroki do przodu. Jeden do tyłu.

COPYWRITNG: Klient lubi być połechtany. Chce poczuć się ważny. Pokaż, że się nim interesujesz. Że zwracasz na niego uwagę. Puszczasz mu oczko. W tym celu powiedz mu coś miłego. Każdy to potrafi! Ale Ty bądź oryginalny. Dotrzyj tam, gdzie nikt dotąd nie był. Zapomnij o ogólnikach typu “Jesteś wspaniały.”

 

7. Jest zdecydowany, mówi krótko i na temat

Jeśli myślisz, że kobieta potrzebuje gaduły to jesteś w błędzie! Do tego ma koleżanki. Jasne, kobieta narzeka, że facet za mało z nią rozmawia. Ale tak naprawdę potrzebuje, by ją wysłuchał, nie gadał! Wtrącał przemyślane uwagi, zadawał adekwatne do rozmowy pytania. Dlatego mężczyzno, usuń słowa, które niewiele wnoszą do rozmowy. Może okazać się, że powiesz za dużo. A wtedy możesz dostać po głowie. Poza tym, udowodnij, że wiesz co robisz i o czym gadasz. Kobieta bywa niezdecydowana. Naucz się podejmować trafne decyzje.

COPYWRITING: Czytam tekst kilkakrotnie. Wykreślam powtórzenia lub słowa, które nie wnoszą niczego nowego. Bez lania wody. Staram się trafić w sedno za pomocą krótkich, ale mocnych fraz. Bo szanuję czas swojego czytelnika.

 

8. Jest zaangażowany i angażujący

Jeśli podoba Ci się dziewczyna, nie ukrywaj tego. Bądź gotowy na poświęcenia. Kiedyś mój tata jako kawaler przemierzał długą drogę, by spotkać się z mamą. Zajęło mu to kilka godzin, bo szorował z buta. Dzisiaj ludzie z wygody decydują się zamieszkać razem. Niektórzy rezygnują, bo za daleko. To smutne. Daj z siebie więcej. A do tego spraw, by kobieta myślała o Tobie niemal bez przerwy. I czekała na kolejne spotkanie z niecierpliwością. Jak? Zaskakuj ją. Nie ograniczaj się do randek w kinie czy przytulania na kanapie. Bądź kreatywny. Będzie chciała więcej. Nie znudzi się!

COPYWRITING: Wiem, że w pisaniu dobrze jest zachować spójność i pewną przewidywalność. Trzeba utrzymać tę samą atmosferę przypisaną marce. Co nie wyklucza oryginalności. Jeśli klient nie będzie zaskakiwany, szybko się znudzi. Dlatego za każdym razem sprzedaj małą bombę. Coś co pozwoli się obudzić.

 

couple

 

 

Wiem, jak długą drogę trzeba przemierzyć, by dotrzeć do idealnego faceta. Ale można. Tak samo pisanie tekstów sprzedażowych jest nie lada wyzwaniem. Do tego potrzeba dużo praktyki. Ale także serca.

 

###

Dodalibyście coś do tej listy?

 

2 thoughts on “W czym skuteczny copywriting przypomina wymarzonego faceta

Leave a Reply