Kim jestem

 

Rozkochana w językach anglistka, donkiszotowska nauczycielka, artystyczna dusza, ekstrawertyczna introwertyczka..

Kredkatywna, czyli Wioletta Jagodzińska.

Jestem magistrem filologii angielskiej z przygotowaniem pedagogicznym i niemalejącą pasją do nauczania oraz wiarą w możliwości swoich uczniów. W roku 2007 stawiałam pierwsze kroki jako lektor języka angielskiego Metodą Callana. Jednak przez większość lat skupiłam się na metodzie tradycyjnej uzupełnianej moimi kreatywnymi pomysłami oraz równie ciekawymi założeniami szkół językowych, z którymi współpracowałam. Nauczyłam się mówić językiem dorosłych, słuchać ich potrzeb w kontekście nauki angielskiego, tak by sprostać ich oczekiwaniom. Posiadam też niemałą kartotekę jako nauczyciel młodzieży, tak w szkole językowej jak i w gimnazjum. Doceniam wyobraźnię i otwartość dzieci w czasie lekcji.

Uczestniczyłam w licznych kursach i szkoleniach prowadzonych przez polskich i zagranicznych autorytetów w dziedzinie nauczania, między innymi:

  • What is happening to English, and how much does it matter?, Grammar doesn’t have to be grey  z Michaelem Swanem
  •  From Grammar to Words and Back Again ze Scottem Thornbury
  • Tworzymy! – czyli o rozwijaniu kreatywności ucznia i nauczyciela, Gramatyka ‘rulez’, czyli o tym jak uczyć tak gramatyki, by uczniowie chcieli się jej nauczyć, Hokus Pokus! Masz wpływ tu i teraz, czyli o nauczycielskich narzędziach pozytywnej perswazji
  • Effectively Dynamic, Dynamically Effective! Practical A-Z on the Gimnazjum exam language training
  • Managing the Young Learners’ Classroom with Music
  • Techniki teatralne bez tajemnic – wykorzystanie technik teatralnych w nauczaniu języka obcego
  • Zagrożenie ucieczką i wagarowaniem młodzieży w wieku 13-18 lat – profilaktyka zachowań destrukcyjnych
  • Wskaźniki efektywności kształcenia
  • T jak Technologie – Tik? Tak? – w świecie cyfrowych tubylców, zorganizowanych przez Wydawnictwo Nowa Era dla nauczycieli języków obcych

 

W swojej pracy wykorzystuję wiedzę nie tylko z zakresu metodyki nauczania, lecz także psychologii. Każda osoba z którą pracuję jest dla mnie szczególna oraz wystarczająco interesująca, by poświęcić jej swój dodatkowy czas. Interesuję się również coachingiem językowym, by spotkania z językiem były też wyjątkowe dla Ucznia.

 

W roku 2014 zainteresowania artystyczne doprowadziły mnie do grafiki oraz copywritingu. Jestem plastykiem technik graficznych, a w przerwach w nauczaniu copywriterem, czy po prostu „tekściarzem”. Pisałam teksty i hasła reklamowe po angielsku i polsku na strony internetowe oraz ulotki i plakaty dla agencji reklamowych i marketingowych. Teraz tworzę treści w zaciszu swojego gabinetu.

Kiedy tylko znajdę chwilę rysuję (nie)wymyślonych bohaterów, skrobię w zeszycie w ramach terapii pisaniem, oddaję się muzyce w tańcu… i kilka jeszcze innych rzeczy. Jednak przede wszystkim poświęcam ten czas na naukę języków. Mówię, czytam, słucham i piszę po angielsku i hiszpańsku, zaś wytrwale uczę się francuskiego i włoskiego. Eksperymentuję i dobrze się przy tym bawię.

 

Au revoir!

Leave a Reply